MC Schnitzel strikes again ;-) Donderdagmiddag zijn we via Venlo naar Treis-Karden gereden, een dorpje in de buurt van Cochem. Via motor-forum.nl hadden we Bike-Inn / Motorhotel Moezel gevonden, een motor-hotel dat door Petra en Herman wordt gerund.

Bij aankomst trakteerde Petra ons meteen op een koud pilsje en een wijntje – dat ging er wel in na een paar uur in de hitte. Daarna snel naar onze kamer, even douchen en de spullen uitpakken. Pfff – m’n shirt droop werkelijk van het zweet… Maar ja, zonder beschermende kleding rijden is gevaarlijk, dus het zweten hoort er gewoon bij ;-)

Bike-Inn heeft zelf geen echt restaurant, maar ze bieden wel een dagschotel aan. Wij wilden nog even de omgeving verkennen, dus we zijn richting de Moesel gewandeld om te genieten van het uitzicht.

Daarna zijn we naar de markt gelopen, om uiteindelijk bij Pizzeria La Mula (Am Markt 4, Treis-Karden) heerlijk Italiaans te eten.

‘s avonds hebben we gezellig buiten op het terras gezeten, samen met een hoop Nederlandse en Belgische motorrijders. Het was echt bere-gezellig, en de Moeselwijn ging er prima in! (dat hebben we geweten, ‘s nachts nog een paar keer wakker geweest om water te drinken ;-))

Vrijdag

De volgende ochtend hadden Petra en Herman een prima ontbijt klaarstaan – een goed begin van de dag! Rond half elf zijn we op de motor gestapt, de omgeving verkennen. We zijn via Brodenbach in de richting Koblenz gereden. Onderweg zijn we de bergen ingereden, echt fantastisch! Prima wegen, steile hellingen (17%!) en ongelofelijk mooi uitzicht.

Bij St. Goar hebben we de benen gestrekt. Anne-Marie was gebiologeerd door koekoeksklokken (jaja, ze hebben de Grootste Koekoeksklok Van De Wereld! Hoera!). Een stukje verder kwamen we bij de Loreley aan, het beroemde stuk in de Rijn. Daar zijn we omgedraaid, en via allerlei kleine weggetjes (de Hunsrücke, Hondsrug) teruggereden richting Brodenbach, een hele mooie rit.

Bij Treis-Karden zijn we de Moesel overgestoken en doorgereden naar Cochem, richting Trier. Ook daar de binnenweggetjes opgezocht en de bergen ingereden – mooi, echt heel mooi.

Het was inmiddels een heel eind in de middag, en ons zitvlees begon mankementen te vertonen. Dus zijn we op ons gemak weer teruggereden naar de Bike-Inn. Na een kort middagdutje zijn we op zoek gegaan naar een restaurant, en toevallig weer bij La Mula uitgekomen. Het was gewoon veel te lekker daar!

‘s avonds weer lekker buiten gezeten met de “bikers” – tot 23:00 natuurlijk, want ze zijn daar nogal op hun rust gesteld en je wil geen Polizei aan de deur ;-)

Na een dag rijden (en een paar biertjes) vielen we moe in bed – de vakantie zat er alweer bijna op!

Zaterdag

Vanochtend vroeg opgestaan, iets na half negen zaten we aan het ontbijt. Daarna onze spullen ingepakt, en tegen tien uur afscheid genomen van Petra en Herman. Het weer was omgeslagen; het waaide behoorlijk. Anne-Marie vond dat niet echt fijn, het is best vermoeiend om te rijden met zijwind. Onderweg dus regelmatig gepauzeerd op weg naar Oss – ‘s middags was er een schmink-sessie bij Hielke.

Omdat een echte MC Schnitzel-tour niet zonder schnitzel kan, zijn we bij het AC Restaurant Venray gestopt om te lunchen. Tsjonge wat viel die schnitzel tegen zeg! Het was wel een XXL schnitzel, maar dan ook XXL fantasieloos… De kipsate van Anne-Marie was al niet veel beter… De volgende trip weer een echte Schnitzel! ;-)